Zdjęcie poglądowe

5 globalnych trendów 2024

5 globalnych trendów 2024

W roku 2024 świat stoi przed licznymi wyzwaniami, od wojen i globalnego ocieplenia po rosnące ceny i zanikające lasy. Te globalne problemy wpływają również na decyzje zakupowe właścicieli zwierząt, którzy dostosowują się do nowych realiów i przyjmują innowacyjne trendy w karmieniu swoich pupili. W tym artykule przyjrzymy się pięciu kluczowym trendom, które kształtują rynek karmy dla zwierząt w 2024 roku, od rosnącej troski o zrównoważony rozwój, przez zdrowie i wellness, po poszukiwanie wartości i wykorzystanie sztucznej inteligencji.

Greenwashing vs. zrównoważony rozwój

Właściciele zwierząt są bardziej zaniepokojeni kwestiami zrównoważonego rozwoju niż osoby bez zwierząt, wynika z badań Euromonitor. Około 5% z nich częściej stwierdza, że starają się podejmować działania mające pozytywny wpływ na środowisko naturalne. Najwięcej pozytywnych odczuć związanych z zakupem ekologicznych produktów odnotowano wśród respondentów z Ameryki Łacińskiej (około 27%), podczas gdy najniższy poziom (około 17%) występował w Ameryce Północnej, czyli w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.

Pomimo troski o ekologiczny wpływ swoich zakupów, właściciele zwierząt mogą być sceptyczni wobec deklaracji dotyczących zrównoważonego rozwoju. Są ostrożni wobec greenwashingu, czyli pozorowania działań na rzecz środowiska. Certyfikaty stały się ważne dla zapewnienia, że deklaracje dotyczące zrównoważonego rozwoju są wiarygodne.

Trueba sugeruje trzy taktyki dla firm produkujących karmę dla zwierząt, które chcą podążać za trendem zrównoważonego rozwoju. Firma musi być szczera i obiektywna w swoich celach zrównoważonego rozwoju, tworzyć produkty, które są zarówno przystępne cenowo, jak i ekologiczne, oraz nawiązywać alianse w celu redukcji swojego śladu węglowego lub osiągania innych celów środowiskowych.

Korzyści zdrowotne

Po ciągłych problemach zdrowotnych związanych z pandemią, właściciele zwierząt skupiają się na zdrowiu i dobrym samopoczuciu. W związku z tym wzrosła sprzedaż suplementów diety dla zwierząt. Wiele z tych suplementów oferuje podobne korzyści dla zwierząt, jakie ludzie szukają w swoich własnych suplementach.

Aby sprostać wymaganiom właścicieli zwierząt dotyczących korzyści zdrowotnych, firmy mogą oferować funkcjonalne i proste rozwiązania zaspokajające praktyczne potrzeby, takie jak zdrowie stawów. Promocja tych produktów za pomocą wiarygodnych recenzji może pomóc edukować konsumentów. Ogólnie rzecz biorąc, firma produkująca karmę dla zwierząt musi zrozumieć cele zdrowotne i wellness swojej grupy docelowej.

Wartość dodana

Inflacja wpłynęła na konsumentów wszystkich produktów, a właściciele zwierząt nie byli wyjątkiem. Właściciele zwierząt mogą być skłonni wydawać więcej na swoich pupili niż w przeszłości, ale również oczekują większych korzyści z zakupu poza samą ceną. Poszukiwanie wartości doprowadziło do wzrostu sprzedaży marek własnych karm dla zwierząt. Właściciele zwierząt poszukują produktów premium w średnich cenach.

Taktyki podążania za trendem wartości obejmują oferowanie przystępnych opcji, uruchamianie programów lojalnościowych oraz promocje, które podkreślają wartość produktu.

Zaskakujaca zachęta

Z uwagi na liczne problemy na świecie, właściciele zwierząt szukają aktywności, które mogą ich rozproszyć i zaangażować. Szukają produktów, które zapewniają pozytywne, zabawne momenty wspólnej zabawy.

Sztuczna inteligencja

Sztuczna inteligencja rozwinęła się w ostatnich latach. AI zaczęła stawać się rutynową częścią życia właścicieli zwierząt. Firmy produkujące karmę dla zwierząt mogą korzystać z narzędzi AI na różne sposoby. AI umożliwia głębszą, szybszą analizę danych konsumenckich, co może być użyteczne przy podejmowaniu decyzji biznesowych i identyfikowaniu możliwości rynkowych.

data publikacji artykułu: 2024-07-01
Komentowanie dostępne jest wyłącznie dla zarejestrowanych użytkowników strony. Zaloguj się lub zarejestruj. Rejestracja jest bezpłatna i trwa tylko chwilę.

Zapisz się do naszego newslettera

Odbieraj nowości, artykuły i powiadomienia wprost do swojej skrzynki email. Nowe i specjalne oferty tylko dla subskrybentów.