W 2021 roku, w obliczu wahających się liczb przypadków COVID-19, rynek żywności dla zwierząt w Europie nadal się rozwijał.
Chociaż tempo wzrostu sprzedaży spowolniło, wiele tych samych czynników napędzało sprzedaż żywności i przysmaków dla psów, kotów i innych zwierząt w Europie, gdy pandemia trwała już drugi rok. W 2020 roku w wielu krajach europejskich posiadanie zwierząt domowych wzrosło, ponieważ ludzie chętniej przyjmowali pod swój dach zwierzęcych towarzyszy. Europejscy właściciele zwierząt preferują, aby ich zwierzęta jadły żywnosć produkowaną w sposób minimalizujący problemy ekologiczne i społeczne. Żywność i przysmaki dla zwierząt, które oferowały tego rodzaju gwarancje, prowadziły we wzroście rynku europejskiego w 2021 roku.
Projekt "Petfood Industry Top Pet Food Companies" co roku przeprowadza badania wśród firm zajmujących się żywnością dla zwierząt. Dane są zbierane co roku za pomocą różnych metod, w tym bezpośredniego kontaktu z firmą, badań i szacunków.
Te dziesięć firm miało najwyższe roczne przychody w 2021 roku wśród firm zajmujących się żywnością i przysmakami dla zwierząt z siedzibą w Europie w ankiecie "Petfood Industry".
United Petfood - Belgia - US$800,000,000
Agrolimen SA - Hiszpania - US$753,000,000
Deuerer - Niemcy - US$750,000,000
Heristo AG - Niemcy - US$700,000,000
Partner in Pet Food - Węgry - US$560,000,000
Affinity Petcare SA - Hiszpania - US$520,000,000
Monge & C. S.p.A. - Wlochy - US$415,000,000
Vafo Group - Czechy - US$350,000,000
Farmina Pet Foods - Włochy - US$334,000,000
Neovia - Francja - US$318,700,000
Źródło: "petfoodindustry"