Ekspansja dużych sklepów zoologicznych oraz silnie wzmacniające swoją pozycję duże sklepy internetowe, rosnące ceny produktów w hurcie i inne zjawiska powodują coraz większe trudności dla małych i niezależnych sklepów zoologicznych.
W ostatnim czasie rynek zoologiczny zmienił się nie do poznania. Duże sieci sklepów zoologicznych, takie jak zoologiczne imperia, coraz mocniej zaczynają dominować na rynku, wykorzystując swoje olbrzymie zasoby finansowe do zwiększania swojej ekspansji i pozycji w branży.
Równocześnie, rosnąca popularność i dostępność produktów zoologicznych przez internet, sprawia, że duże sklepy internetowe stają się coraz silniejszymi konkurentami dla małych i niezależnych sklepów zoologicznych. Rosnące ceny produktów zoologicznych w hurcie, dodatkowo utrudniają sytuację dla tych mniejszych sklepów.
Te zjawiska powodują, że małe i niezależne sklepy zoologiczne coraz trudniej radzą sobie na rynku. Wiele z nich zmuszonych jest do likwidacji działalności, lub do znacznego ograniczenia swojej oferty, aby móc przetrwać.
Jednocześnie, należy pamiętać, że małe i niezależne sklepy zoologiczne, to często miejsca, gdzie klienci mogą liczyć na indywidualne podejście i fachową poradę. Ich likwidacja oznaczać będzie utratę cennej dla klientów oferty i usług.
W tej ankiecie anonimowej ankiecie pytamy właścicieli sklepów jak wygląda ich satysfakcja i subiektywne odczucie opłacalności.