Wielu właścicieli sklepów pyta na grupach czy warto jest posiadać program lojalnosciowy.
Warto ale skala jego przydatnosci jest wprost proporcjonalna to tego co i jak w nim oferujemy klientowi.

Prosty program lojalnościowy

Proste do wdrożenia, potrzebne będzie wykonanie projektu karty, wydrukowanie kart oraz zamówienie pieczątki. Ważne jest by przygotować również regulamin kart lojalnościowych.

Zazwyczaj po zebraniu kilku pieczątek klient otrzymuje zniżkę, lub kwotę do wydania na zakupy. Pieczątki zazwyczaj otrzymuje się za zrobienie zakupu powyzej określonej kwoty np.: 50 zł = jedna pieczątka.

Zalety:

System prosty, tani, nie wymaga wdrażania.
Wady: klienci nie zawsze noszą przy sobie i należy wydawać kolejne.

Program lojalnościowy polegający na kartach i pieczątkach jest lepszy od jego braku. Jednak nie dotrzymuje pola aktywnym programom lojalnościowym.

Aktywny program lojalnościowy

W tego rodzaju programach lojalnościowych chodzi przede wszystkim o pozyskanie zgód marketingowych od klienta a następnie informowaine go o nowych promocjach i okazjach za pomocą sms lub ofert wysyłanych na adres email.

Tego typu programy są stosowane przez duże sieci i sklepy internetowe i najczęściej ten sposób marketingu skupia uwagę potencjalnego klienta na sklepie czy konkretnym produkcie.

Tego typu programy bardzo rzadko stosowane są przez małe i średnie sklepy i one najwięcej na tym tracą. Panuje przekonanie że tego typu marketing jest bardzo skomplikowany i kosztowny. Jednak w sklepach tracących ruch klientów znajdzie się zawsze trochę czasu, by taki marketing przygotować samodzielnie. Bez wydawania góry pieniędzy.

Zgody marketingowe

Zgody marketingowe to podstawa. Pozyskiwanie zgód marketingowych najlepiej powiązać z jakimś atrakcyjnym upominkiem dla klienta. Może to być np. karta stałego klienta ze stałym rabatem.

Na zgodzie marketingowej musi się znaleźć informacja tym, kto będzie administratorem danych osobowych, miejsce na podanie imienia, adresu email i numeru telefonu. Muszą być zaznaczone zgody na otrzymywanie sms i email z ofertami oraz podpis klienta.

Baza danych

Baza danych, nie musi być skomplikowanym i kosztownym rozwiązaniem. Dla małego i średniego sklepu w zupełnosci wystarczy np. excel, gdzie można zapisać i wyeksportować w razie potrzeby dane.

Marketing SMS

Wiadomosci tekstowe mimo, że krótkie są jednym ze skuteczniejszych sposobów dotarcia do klienta. Szczególnie w powiązaniu z atrakcyjną ofertą.
Sms – możemy wysyłać samodzielnie lub skorzystać z ofert jednej z wielu firm oferujących wysyłkę treści sms. Z reguły koszt pojedynczego sms nie przekracza 20 groszy netto.
Firmy te oferują z reguły wygodne narzędzia do zaimportowania zebranych numerów telefonów.
Znamy i korzystamy z usług firmy: SMSAPI

Marketing email

O ile ta forma pozwala na wysłanie znacznie większej ilości informacji i zdjęć to w przypadku powyżej 100 adresów email ciężko jest to robić zupełnie bezpłatnie.

Przykładem takiej firmy jest np. freshmail.pl gdzie już od 99 zł miesięcznie możemy wysłać newsletter do 2500 klientów. Kwota może wydawać się spora – jednak dobre działanie serwisu i przydatne narzędzia są warte tej ceny. Dobrze przygotowana oferta mailowa z nawiązką wynagrodzi kwotę abonamentu.
Zazwyczaj można też skorzystać z konta testowego, które pozwala na wysyłkę do ograniczonej liczby klientów.

Program lojalnościowy

Stosuję obecnie100%
Planuję w przyszłości0%
Nie planuję wprowadzania0%


Polecane

data publikacji artykułu: 2022-05-18
Komentowanie dostępne jest wyłącznie dla zarejestrowanych użytkowników strony. Zaloguj się lub zarejestruj. Rejestracja jest bezpłatna i trwa tylko chwilę.

Marcin Tintoski

Od lat związany ze zwierzętami. Prywatnie i zawodowo. Zoologiczny programista i informatyk realizuje swoje wizje w życiu i sieci. Administrator grupy zoologicznej "Zoologia 2.0"