Zaproś do siebie gości!

Duże sklepy czy firmy raz na jakiś czas organizują różne imprezy i spotkania dla swoich klientów. Takie wydarzenia są doskonałą okazją do wypromowania nowych produktów, przyciągnięcia nowych klientów i odświeżenia pamięci starym klientom. Przy okazji impreza taka zazwyczaj przynosi całkiem wymierne korzyści w postaci dobrego utargu.

Wbrew powszechnemu przekonaniu – udane wydarzenie może zorganizować również całkiem mały sklep nie wydając przy tym fortuny. Z zasady bowiem takie spotkania przynoszą zysk.

Co jest potrzebne?

Okazja

Najlepiej aby spotkanie było tematyczne, urodziny sklepu, przywitanie wiosny, lata, jesieni, zimy itp. Odradzamy organizowanie imprezy pod hasłami pomocy – odstrasza wielu klientów choć do pomocy oczywiście zachęcamy.

Atrakcje

Czym więcej atrakcji – tym lepiej. Potkanie organizujemy dla klientów i czym więcej ich przyjdzie, tym lepiej. To co dla nas może być kuszące, dla kogoś innego będzie nieatrakcyjne i niewystarczające by wybrać się na Wasz event.

Sprawdzone i przyciągające chętnych usługi:

  • bezpłatne porady weterynaryjne
  • porady psiego psychologa
  • porady zwierzęcego dietetyka

Przykładowe atrakcje

  • konkursy
  • degustacje
  • poczęstunek
  • próbki karm
  • gadżety

W miesiacach letnich, jeśli sklep dysponuje miejscem przed sklepem dobrze jest przygotować np. basen dla psów, nie zapominając oczywiście o wodzie do picia.

Usługi, jeśli nie macie bliskich związanych z weterynarią prawdopodobnie trzeba będzie zakupić, choć wielu lekarzy czy zoopsychologów poświęci dla Was kilka godzin w zamian za promocję swoich usług. Usług weterynaryjnych nie da się wykonać na imprezie, podobnie jak zoopsycholog nie rozwiąże problemów – oprócz prostych porad będą mogli rozdać swoje wizytówki i zdobyć nowych klientów. Podobnie rzecz się ma z zaproszonym dietetykiem lub np. groomerem.
Jeśli nie uda się dogadać w zamian za wspólną reklamę i trzeba będzie zapłacić można podzielić obecność tych osób, np. Lekarz weterynarii od 10 do 14 od 12 do 16 zoopsycholog itp.
Dobrze jest też pamiętać, ze zaproszeni specjaliści, niezależnie od formy współpracy są naszymi gośćmi, więc należy o nich zadbać tak, by dobrze zapamiętali współpracę z nami.

Celem jest rozdanie jak największej ilości gratisów i próbek i przekonanie do siebie klientów. Dobrze sprawdzają się proste konkursy na których każdy może wygrać. Nie mogą one jednak polegać na losowaniu – gry losowe są obwarowane szeregiem zakazów i wymaganych zezwoleń.

Degustacje i próbki. Zainteresujcie markę karm które sprzedajecie do wsparcia imprezy. Kilka opakowań karmy na degustacje i konkursy zmieści się w budżecie każdego dystrybutora.

Ważne jest by nie łapać kilku srok za ogon. Możemy zaprosić i poprosić o wsparcie kilku producentów, ważne jest jednak by ich produkty nie kolidowały ze sobą. Niektórzy producenci mogą nam zaoferować hostessę, która zajmie się promocją marki.

Najlepiej promować produkty, które znacie, lubicie i będziecie chcieli w przyszłości sprzedawać

Poczęstunek

Sympatyczną formą przywitania gości jest zaoferowanie im kawałka ciasta, które mozecie upiec lub kupić. Jeśli impreza organizowana jest w lecie warto mieć i oferować klientom wodę do picia. Nie warto na tym oszczędzać – ludzie lubią jeść na imprezach masowych a słodki i smaczy poczęstunek na pewno wprawi ich w dobry nastrój.

Pomoc innym

Choć nie polecamy organizacji spotkania pod hasłem dobroczynności to warto zaprosić wolontariusza czy wolontariuszy z fundacji czy stowarzyszenia, z którym współpracujecie. Będą mogli zrobić zbiórkę na miejscu i opowiedzieć gościom o swojej pracy. Jeśli zbiórka jest rzeczowa - to sprzedacie trochę rzeczy ze sklepu, warto jest przecenić część produktów na ten cel a wcześniej ustalić z wolontariuszami czego potrzebują.

To są nasi goście!

Jeśli chcemy być zapamiętani i odnieść sukces naszym wydarzeniem dobrze by jedna miła i serdeczna osoba krążyła wśród zaproszonych witała ich i dbała o ich potrzeby. Każdy z nas lubi być mile widziany i czuć się jako miły gość.

Zadbaj również o dodatkową pomoc – jeśli dobrze rozreklamujesz wydarzenie zjawi się sporo osób, nie każ im czekać w kolejce do kasy i nie marnuj potencjału imprezy.

Jak rozreklamować?

Reklamować wydarzenie należy przyjamniej miesiac wczesniej, tworząc w mediach społecznościowych wydarzenie oraz wkładając kilka zł w reklamę na facebooku i instagramie. Dwa – trzy dni przed imprezą trzeba się przypomnieć ponownie. Warto jest również rozdawać zaproszenie – ulotkę w sklepie. Nie wszyscy żyją w cyfrowej rzeczywistości. Warto również uczynić zaproszonych specjalistów współautorami wydarzenia i poprosić ich o reklamowanie imprezy.

Kiedy?

Najlepszym dniem na organizację imprezy jest sobota. Większość ludzi ma wolne a nie jest to dzień dedykowany spotkaniom rodzinnym. Warto sprawdzić czy termin nie koliduje z innymi imprezami w okolicy czy np. targami zoologicznymi na które pojadą wszyscy z branży wraz z gadgetami i próbkami.

Zysk z imprezy

Wydarzenie przynosi bezpośredni dochód – jednak nie tylko w dniu imprezy. Po udanym wydarzeniu możecie się spodziewać długiej fali zwiększonych utargów a także sprzedaży promowanych podczas wydarzenia produktów. Nie warto więc przesadnie oszczędzać na organizacji wydarzenia. Można je urozmaicić na naprawdę wiele sposobów, bez wydawania na to fortuny.

Zaproś do siebie gości!
Zaproś do siebie gości!
Zaproś do siebie gości!
Zaproś do siebie gości!
data publikacji artykułu: 2022-05-25
Komentowanie dostępne jest wyłącznie dla zarejestrowanych użytkowników strony. Zaloguj się lub zarejestruj. Rejestracja jest bezpłatna i trwa tylko chwilę.

Marcin Tintoski

Od lat związany ze zwierzętami. Prywatnie i zawodowo. Zoologiczny programista i informatyk realizuje swoje wizje w życiu i sieci. Administrator grupy zoologicznej "Zoologia 2.0"

Zapisz się do naszego newslettera

Odbieraj nowości, artykuły i powiadomienia wprost do swojej skrzynki email. Nowe i specjalne oferty tylko dla subskrybentów.