Zdjęcie poglądowe

Jak wspomóc sprzedaż w sklepie?

Jak wspomóc sprzedaż w sklepie?

Wielu producentów i dystrybutorów oferuje obecnie możliwość umieszczenia swoich produktów w sklepie z korzystnymi warunkami. Można nawet zwrócić niesprzedane produkty lub wymienić je na inne. Klienci coraz częściej posiadają wiedzę o produktach, ale rzadko pytają o konkretne pozycje. Możesz zaskoczyć swoich klientów ciekawą ofertą. Badaj rynek i wymień produkty, które nie cieszą się dużym zainteresowaniem, na nowości. Takie działania nie kosztują dużo, a zastąpienie miejsca po produktach o słabej rotacji może okazać się dobrym sposobem na poprawienie sprzedaży w Twoim sklepie.

Czystość, porządek i przyjemny zapach w sklepie zoologicznym mogą przyczynić się do zwiększenia sprzedaży. W naszym kraju sprzedaż karmy na kilogramy jest bardzo popularny. Jednak rozsypana karma, nieprzyjemne zapachy z otwartych worków, puste półki mogą wywołać wrażenie, że nie dbamy o czystość i porządek w sklepie. Dlatego ważne jest, aby sklep zoologiczny był czysty, schludny i przyjemny dla klientów, a także dla zwierząt, które tam przebywają.

Zakupy powinny być przyjemnością, a nie uciążliwością. O tym, czy takie będą, decyduje nie tylko niska cena, ale również wygoda dokonywania zakupów. Nie lubimy się wspinać po drabinie ani schylać, żeby sięgnąć po wybrany produkt. Dlatego ważne jest, aby produkty były umieszczone w odpowiednich miejscach. Produkty rzadziej kupowane, takie jak duże worki z karmą czy klatki dla zwierząt, powinny znajdować się na niższych półkach. Natomiast produkty pierwszej potrzeby, takie jak małe opakowania karmy czy saszetki, powinny być umieszczone na wyższych półkach w zasięgu wzroku. Zabawki czy drobna galanteria mogą znajdować się na niższych półkach, na wysokości wzroku dziecka (między 70 a 150 cm nad ziemią). Często to dzieci są zainteresowane takim asortymentem i to one namawiają dorosłych do zakupów. Warto by sklep był przyjazny dla wszystkich klientów, zarówno dorosłych, jak i dzieci.

Aby zorganizować sklep w sposób optymalny, ważne jest odpowiednie zaplanowanie przestrzeni. Najlepiej jest umieścić najczęściej sprzedawane produkty, takie jak żwirek dla kotów, jak najbliżej kasy, aby ułatwić klientom zakupy. Warto również pamiętać, że większość ludzi kieruje się w prawą stronę po wejściu do sklepu, więc umieszczenie produktów na promocji lub tych, na które chcemy zwrócić uwagę kupujących, w tej części sklepu, może zwiększyć ich sprzedaż. Sektor ze zwierzętami najlepiej umieścić na końcu sklepu, aby zapewnić im odpowiedni spokój i izolację od hałasu i tłumu klientów.

W rozmieszczeniu produktów ważne jest, aby umieścić je w miejscach, w których klienci najczęściej się zatrzymują. Zazwyczaj są to środkowe części regałów i ekspozycji. Jeśli chcesz wprowadzić nowe produkty do sprzedaży, warto umieścić je w tych miejscach, aby je łatwo było zauważyć. Natomiast początek i koniec regału najlepiej jest przeznaczyć na produkty, które dobrze rotują i są znane klientom. W ten sposób można zwiększyć ich sprzedaż i zapewnić klientom łatwy dostęp do produktów, które ich interesują.

Oczywiście to nie wszystko co możesz zrobić w swoim sklepie

Zapraszamy na krótki ale treściwy film Krzysztofa Burzyńskiego.

Więcej interesujących i sprawdzonych porad znajdziesz Na stronie Strefazoo

data publikacji artykułu: 2022-12-27
Komentowanie dostępne jest wyłącznie dla zarejestrowanych użytkowników strony. Zaloguj się lub zarejestruj. Rejestracja jest bezpłatna i trwa tylko chwilę.

Zapisz się do naszego newslettera

Odbieraj nowości, artykuły i powiadomienia wprost do swojej skrzynki email. Nowe i specjalne oferty tylko dla subskrybentów.